سفارش تبلیغ
صبا ویژن
                              RSS 

اطلاعیه

عشق به علی علیه السلام جزی از نهاد انسان است و انکار عشق و ارادت به او انکار بدیهیات است. اما بزرگداشت مقام او وظیفه هر انسان است. و چه راهی روشن‌تر برای بزرگداشت جز عید غدیر که سفارش شده مولای او رسول الله نیز هست. برآن شدیم در این هجمه سرسام آور دشمنان اهل بیت علیهم السلام در این فضای مجازی و در زمانی که شیعیان او به جای بزرگداشت عید واقعی به بیراهه رفته و دیگر ایام را عید اختیار می‌کنند، حرکتی وبلاگی برای عرض ارادت و تلاش در جهت اجرای فرامین امامان معصوم برای بزرگداشت این عید به عنوان عید شیعیان و در جهت امر به معروف و تلاش برای اعتلای بیشتر نام و یاد و مقام علی تلاشی هرچند حقیرانه انجام بدهیم. همینجا از همه محبین یعسوب الدین، حضرت امیرالمؤمنین علیه صلوات الله دعوت می‌کنیم با پذیرفتن خادمی این هیئت وبلاگی و قرار دادن آدرس هیئت در وبلاگ یا تبلیغ به صورت‌های ممکن ما را در این امر خطیر یاری کنند. هر چند خالی از اشاره نیست که وظیفه ماست که حداقل تلاش خود را در جهت تعظیم این شعار الهی یعنی «عید غدیر» انجام بدهیم، هر چند با یک نام کوچک در وبلاگ خود و همینجا این درخواست را از دوستانی که توفیق همراهی آنان را در این فضای مجازی نداریم، داشته باشیم.

نظرات بازدیدکنندگان «

یاری

این وبلاگ جهت تعظیم عید بزرگ غدیر راه اندازی شده با قرار دادن آدرس هیئت ما را در بزرگداشت این عید یاری کنید

من مست و جهان سرمست - هیئت مجازی علی جان

جلسه‌ها

این رسم هیئتی بودن نیست!
آیتالله مکارم شیرازی: غدیر، ابعادی فراتر از تشیع دارد
فعالیت مجدد
امسال همایش بینالمللی غدیر در برلین برگزار میشود
[عناوین آرشیوشده]

              | من مست و جهان سرمست |

گفتی مریم مادر عیسی علیه السلام در بیت المقدس معتکف بود. وقتی درد زایمان بر او عارض گشت، به وی گفتند بیرون شو! اینجا خانه عبادت است نه خانه ولادت. اما مادرم فاطمه بنت اسد همین که خواست وضع حمل کند به کنار کعبه آمد و دیوار کعبه برایش شکافته شد و او را به درون خانه فراخواندند. مادرم به کعبه درآمد و مرا در خانه خدا به دنیا آورد. این افتخار و فضیلت ویژه ای است که نه پیش از من درباره کسی شنیده شده و نه پس از من برای کسی اتفاق خواهد افتاد.
عقل در چرایی چنین تکریمی سرگردان است. «به خدا سوگند علی بن ابیطالب علیه السلام تا روزی که از این دنیا رفت مال حرامی نخورد و هیچ گاه بر سر دوراهی که هر دو خوشنودی خدا باشد، قرار نگرفت مگر اینکه پرزحمت ترین آنها را برگزید و هر حادثه مهمی که برای پیامبر خدا(ص) پیش می آمد به خاطر اطمینان از او کمک می گرفت و در میان این امت هیچ کس نتوانست همانند علی راه پیامبر را بی کم و کاست طی کند. و با این همه تلاش و کوشش همواره چون بیمناکان کار می کرد، چشمی به بهشت و چشم دیگر بر آتش داشت. از سویی امیدوار پاداش بهشت و از سویی دیگر هراسناک از کیفر آتش بود» (امام صادق علیه السلام)
تو مولای متقیانی که درباره شان گفتی «ارادتهم الدنیا و لم یریدوها و اسرتهم ففدوا انفسهم منها. دنیا اراده آنها را کرد و آنان هرگز اراده دنیا را نکردند. به اسارتشان گرفت، پس جانهاشان را برای آزادی از این اسارت فدیه دادند و فدا کردند». و مگر نه این که پیامبر اعظم(ص) فرمود «پروردگار عالم بر من وحی کرد و مرا مأمور ساخت که علی را امیرالمؤمنین بخوانم. پس قبل و بعد از او کسی به این عنوان خوانده نشد». و نیز «اگر تمام هفت آسمان و زمین در یک کفه ترازو قرار بگیرند و ایمان علی در کفه دیگر، ایمان او سنگینی می کند».
بگو، بگو رسول خدا! فراوان از فضایل ممتاز علی گفته و تشنگی را صدچندان ساخته ای. پس از آن همه تکریم و تجلیل، جرعه ای در ساغر مومنان ریخته ای که مستی آن تا قیام قیامت باقی است «سوگند به خدایی که جان من در دست قدرت اوست، اگر نبود این که گروهی از امت من تو را مثل نصارا که عیسی را به اشتباه به خدایی گرفتند، غلو کنند، درباره فضایل و مناقب تو سخنانی می گفتم که تمام مسلمانان خاک زیرپای تو را توتیای چشم خود سازند». بیخود نبود در آغوش علی چشم از جهان بستی و به رضوان خدا پیوستی؛ که او اولین لبیک را به دعوت تو گفت و از آن پس بارها غم از سیمای مبارکت زدود و شادی افزود.
و تو ای علی! ای تنیده در حق، ای تار و پود حقیقت که حق به دور تو می گردد هر جا که بگردی! ای بصیرت همیشه که فرمودی همواره بصیرتم با من است! ای فدیه خداوندی برای نجات بشر! ای سینه پر راز و درد! ای پدر مهربان امت! می دانیم راهی برای رها شدن جز فدیه دادن و فدا شدن نیست. تو ما را انتخاب کن برای چنان زاده شدن و آزاد شدنی، برای آزاده شدن.
سلام خدا بر تو روزی که چشم به دنیا گشودی و ناگشوده، چشم از او ستاندی که تا قیام قیامت شیدای فتوت و آزادگی تو باشد.
«من و علی پدران امتیم»...، رسول خدا(ص) فرمود....و هزار و چند صد سال بعد، در پی انقلابی که خاستگاه آن اسلام ناب محمدی(ص) بود، سالروز میلاد علی(ع) « روز پدر» نام گرفت.... ولادت مولود کعبه و روز پدر مبارک باد.


| انتشار سه شنبه 87/4/25 | خادم هیئت مجازی علی جان | امتیاز بدهید |

خادمان

وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعائِرَ الله فَإنَّها مِنْ تَقْوَی القُلوب

مدیر وبلاگ : خادم هیئت مجازی علی جان[66]
نویسندگان وبلاگ :
مهدی سعیدی
مهدی سعیدی[9]
دوستدار فاطمه معصومه سلام الله علیها
دوستدار فاطمه معصومه سلام الله علیها (@)[20]

فرزند روح الله
فرزند روح الله (@)[4]

مصطفی عرب عامری
مصطفی عرب عامری (@)[2]

هنوز اول راه
هنوز اول راه[6]
عطش
عطش (@)[12]

حسین سلیمانی
حسین سلیمانی (@)[1]


عاشقان امیرالمؤمنین حضرت امام علی علیه صلوات الله

اشتراک

 

جستجو



جستجو در آنچه گذشت
جستجو در سایر

نوا